Monday, March 05, 2007

Un doi, trei, la perete...



La perete stai si zi-le. Iar m-a prins cocoana cu umorile si umorul la inghesuiala... M-a pus la perete, m-a incatusat cu leapsa si acuma ma simt ca-n Dangerous Minds [sau, ma rog, videoclipul de la Gangsta's Paradise] Michelle Pfeiffer fata-n fata cu musiu Coolio.

Dar sa iesim din ghetto inapoi la lumea madlenizata:

1. Principala mea trăsătură

Sporovaiala. Se mai intampla sa zic si chestii inteligente, dar momentele astea sunt rare si cu rosu in calendar.

2. Calitatea pe care doresc să o întîlnesc la un bărbat

Apai, cuconita, petitoare, eu as cam vrea unul cu limbarita simpatica, pentru scopul precis de a merge unde "no phone bill has gone before". Bankruptcy the final frontier.

3. Calitatea pe care o prefer la o femeie

Sa nu-i fie frica de ridicol. Altfel spus nu-mi plac damele bine care-si tin pantofii curati si ciucurii de la cheile de la dulap aliniate, care beau cafea cu varful limbii ca sa nu li se ia rujul.

4. Ce preţuiesc mai mult la prietenii mei

Loialitatea si bastonul pe care mi-l dau cand is nesuferita [chit ca mi-l dau pe binemeritate pe spate si incep sa arat ca o zebra albinoasa].

5. Principalul meu defect

Ca-mi iau mai multe decat pot sa duc mereu. Rezulta depresie, rezulta neputinta si mai ales enervat prieteni.


6. Îndeletnicirea mea preferată

Visatorenia. Scris din varf de tastatura. Muzica pana crap. Urcat in crestetul copacilor. Fuga-n picioarele goale. Teatrul.

7. Fericirea pe care mi-o visez

Sa scriu si sa citesc ca turbata.

8. Care ar fi pentru mine cea mai mare nenorocire

Sa ma dezbar de publicul mult-iubit, adecatelea de bastonasele mele. [Vinovata: Sunt o lipitoare netrebnica!]

9. Locul unde aş vrea să trăiesc

Brazilia. Parisul din anii '20 [cliche stiu]. Pe vremea lui Swift si a lui Pope cu georgienii englezi. Bucurestiul interbelic in inima de mahala.

10. Culoarea mea preferată

Purpuriu. :P Sangeriu. Si putin mov [pentru initiatii in ale bancului].

11. Floarea care-mi place

Maaaaaciiiiiii.

12. Pasărea mea preferată

Pelicanii si Strutocamilele. Asa mai greoi si burtosi, cocosati si cu picioare noduroase.

13. Prozatorii mei preferaţi

Dostoievski, Bulgakov, Calvino, Auster, Urmuz, Saint-Ex, Lewis Carroll, Terry Pratchett, Nabokov, Kurt Vonnegut Jr, Roald Dahl, Irvine Welsh, Mateiu Caragiale, Vian, Cortazar, Fowles, Grigore Cugler, Joyce, Sallinger, Saki, Anthony Burgess, Cartarescu, Douglas Adams, Alduos Huxley.

14. Poeţii mei preferaţi

Gellu Naum, Arghezi, Neruda, e.e. cummings, Tristan Tzara, Boris Vian, Villon, Georges Brassens, Jim Morrison[sic! eu cred ca e poet. he looks like one, he acts like one, he must be one!], Robert Frost, Toparceanu, Baudelaire, Verlaine, Ana Blandiana, Serban Foarta, Leonid Dimov. [si multi altii dar creierul meu merge din doi in doi].

15. Eroii mei preferaţi din literatură

Don Quixote, Pilotul, Printul Mashkin, Holden, Pnin, Pantazi, Rincewind, Kilgore Trout, Billy Pilgrim, Alex din Portocala Mecanica, Maxudov din Roman Teatral, The Chesshire Cat, The Madhatter, Cartman si Courage.

16. Eroinele mele preferate din literatură

Miss Marple, Alice, Anastasia Filipovna, Sarah Woodruff, Molly [a lui Ulysses].

17. Compozitorii mei preferaţi

Bach. Beethoven. Haydn.Vivaldi. Mahler. Ravel.

18. Pictorii mei preferaţi

Chagall, Boticelli, Magritte, El Greco, Modigliani, Degas, Remedios Varo, Miro, Picasso, Renoir, Arcimboldo, Rembrandt, Da Vinci, Ingres, Kandinsky, Klee.

19. Eroii mei preferaţi din viaţa reală

George Brassens, Jim Morrison, John Lennon, Gellu Naum, Shakespeare.

20. Ce urăsc cel mai mult

Rautatea gratuita.

21. Calitatea pe care aş vrea s-o am din naştere

Perseverenta.

22. Cum aş vrea să mor

Fara durere. Variante: In somn, Plonjand de pe un bloc, medicamente adormitoare.

23. Greşelile ce-mi inspiră cea mai mare indulgenţă

Greselile din neatentie sau din zapaceala.

24. Deviza mea
And so it goes...

Mentionez lipsuri importante:
Dramaturgi preaslaviti, Cantareti incantanti, Manuitori de dalta preferati.
Dom'le Proust, treci la remediat D'outre Tombe!

Leapsa se duce la dom' Proclete,
madam Intricata si la Cosmin. Si de nu va supuneti acolo unde va stau picioarele vi se va odihni si capul cu un ranjet care vi se va lati pana la urechi.

No comments: